søndag 6. februar 2011

Åsil prøver å skrive ned 10 spennende fakta om seg selv

Mitt første innlegg her på bloggen skal altså handle om meg, og bare meg. Føler meg en liten smule selvsentrert akkurat nå, men det er vel meningen.

Får vel starte med å si en ting, jeg har skikkelig problemer med å finne ti ting om meg selv, spesielt hvis de skal være interessante. Hva skriver man da, liksom? Jeg er ikke sikker, men jeg prøver. Tviler jo sånn egentlig litt på at noen kan være interessert i hvorvidt jeg spiste gulost eller skinke på brødskiva mi i dag, så akkurat det får ingen vite. Men her kommer en liste over noen mer eller mindre (mest mindre) interessante ting om meg.

Jeg er avhengig av kaffe, og er veldig glad i å drikke usunne mengder av det. En morgen uten kaffe er ikke en morgen verdt å huske, spør du meg. Av og til tar jeg med meg en hel termos på skolen som forsvinner i løpet av første time, noe som ofte medfører et mindre kaffesjokk, men det har jo folk overlevd før. Lager du kaffe til meg så skal jeg gifte meg med deg. Neida. (Joda).




- Hvis det er noe jeg virkelig er lidenskapelig opptatt av så er det musikk. iPoden er min kjæreste eiendel, som blir med meg over alt. Likevel har jeg av en eller annen grunn prestert å miste fire iPoder på et år. Merkelig det der. Tror det kommer et eget innlegg om musikk senere, det gleder man seg til å skrive. Da skal jeg få utløp for min begeistring for Tom Waits, White Stripes, Velvet Underground, Susanne Sundfør, selvfølgelig Kaizers og alle de andre.



Og selvfølgelig, med den store musikkinteressen kommer festivalene. Det er det som er sommer for meg. Sol, konserter og festivalliv. I år har jeg alt for mange konserter og festivaler jeg vil dra på. Jeg skal på Kaizers og Foo Fighters, og har kjempelyst til å se Raga Rockers i mai. I tillegg kommer Hove, Øya og Slottsfjell og kanskje Norwegian Wood. Jeg får bare skynde meg å bli rik før sommeren.


I tillegg til å være musikknerd leser jeg en hel del. Jeg er troende til å like de nynorske novellene vi får servert på skolen som resten av klassen hater. Har alltid en bok jeg holder på med, og har blitt kalt lesenerd så mange ganger at jeg ikke har telling. Takk, jeg tar det som et kompliment.

Jeg er flink til å legge planer. Veldig flink. Har alltid tusen ideer i hodet samtidig, og jeg vil alltid mer enn det er tid til. Hver helg drar jeg hjem fra skolen med ambisjoner om å rekke festene jeg skal på, slappe av skikkelig, male bilder, lære meg nye sanger på piano, ta med kameraet mitt på en etterlengtet foto-tur, sy et nytt skjørt, få tatt igjen leksene jeg har utsatt, trent litt og så videre. Det at det ikke går an å rekke alt dette i løpet av en helg er det visst bare jeg som aldri lærer.



Jeg har nevnt at jeg liker å sy, det stemmer. Jeg liker det, men er ikke særlig flink. Ikke enda i hvert fall. I tillegg liker jeg å strikke, da spesielt hvis jeg ser på TV. TV er nemlig noe jeg ikke syns er så gøy, men om man skal se på TV kan man strikke. Så er man produktiv også.

Folk er veldig viktig for meg. Det å ha mennesker rundt meg er noe jeg er ganske avhenig av. Jeg kunne for eksempel aldri ha bodd alene. Da hadde jeg sikkert bare sittet i et hjørne mens jeg hører på Tom Waits og drikker whiskey. Etter noen år hadde jeg sikkert begynt å høres ut som han også. Ikke bra.



Til tross for min interesse for fotografi og kameraer (da spesielt vintage-fotografi, supergøy!) har jeg utviklet en slags kamerafobi. Viktig å påpeke at den kun trer i kraft når jeg befinner meg foran kameraet. Bak liker jeg meg ganske godt. Det finnes en del bilder der ute som faktisk er dokumentasjon på at frykten min er reell. Åsil bør befinne seg bak kameraet. Alltid.

Da er jeg nesten i mål med masse unødvendige fakta om meg selv. Go narsisissme! Vel, jeg har en tendens til å være ganske distré. Fire mistede iPoder på et år sier sitt. Håper det ikke kommer til å gjelde denne bloggen her. Den skal jeg følge opp så godt jeg kan.

Og så kommer det siste, bilde av deg selv. Uff. Jaja, man får vel bare finne noe.


Et mørkt rom i Tronheim og ny ullgenser på. Sånn man liker det.

- Åsil 


Jeg har tatt alle bildene i dette innlegget selv, med unntak av det med Tom Waits, selvfølgelig. 

1 kommentar:

  1. Raga Rockers er superkule ! Så dem på konsert i Sandvika i mars i fjor<3 Det var superkult og fikk møte dem etterpå ! :D

    SvarSlett