onsdag 23. februar 2011

Masse ting som er bra med alle årstidene.

Man begynner med vinteren, siden det er den man liker minst. Likevel kan den være fin den og.

- Å sitte under et varmt pledd eller en dyne mens man drikker kakao og leser bok.
- Hyttetyrer. Jeg elsker hytteturer. Med venner eller familie. Bare slappe av og ha det koslig.
- Jul! Jul må jo selvfølgelig nevnes. Det er tross alt det som får meg gjennom en kald og mørk vintertid.
- Strikking. Hihi, Åsils nerdeinteresser slår til for fullt om vinteren. Jeg plukker alltid opp strikkinga igjen, og strikker mens jeg ser på TV, mens jeg sitter på bussen, mens jeg leser og jah..
- At det ikke gjør noe at jeg bare har en gardin. For det har jeg nemlig, ikke spør hvorfor. Men det gjør hvertfall at man setter pris på mørket.



Våren:
- Blomster! Jeg blir så lykkelig av de første blomstene. Krokus, snøklokker, hestehov og så videre.
- Converse. Vårtegn nummer en. Gleder meg allerede som en liten unge til å gå rundt i de lette, tynne tøyskoene.
- Kaizers Orchestra. Joa, vet at dette bare gjelder for denne våren, men likevel. Det blir så bra. Så sykt bra.
- Å kunne være ute. Noe av det jeg savner mest med vinteren er muligheten til å være ute, å sykle, gå turer, ha hagefester og så videre. Det at det ikke er en snø som hindrer deg fra å være ute.
- Fuglekvitter. Trenger ikke si mer. Fuglekvitter er kjærleik.



Sommeren:
- Festivaler! Slottsfjell, Hove, Roskilde, Øya, jeg dør av lykke og gledeseghet.
- Varme. Jeg er alltid kald, alltid. Bortsett fra om sommeren. Derfor liker man varme.
- Hytteturer med masse venner. Jeg vet jeg skrev dette på vinteren også, men sommer-hytteturer er nesten bedre. I sommer skal jeg på hyttetur med kanskje tretti andre. Det blir gøy.
- Sommerferie. Hallo, trenger jeg si mer?
- Is. Iskrem er godt.



Høst:
- De vakre fargene. Jeg elsker høstfarger. Blader i rødt, gult, brunt og oransj.
- Å kunne pakke seg inn i store, myke, fine skjerf. Jeg tror kanskje skjerf er yndlingsplagget mitt.
- Å sitte inne og se på regnet og høststormene.
- Å begynne på nytt. Når man starter opp igjen med et nytt skoleår har man på en måte en ny sjanse. Til å rette opp det som gikk litt feil i fjor, eller noe sånt.


























- Åsil
(Denne gangen har jeg kun brukt bilder jeg har tatt selv)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar