torsdag 3. mars 2011

Ti ting jeg setter pris på.

I dag er det min tur til å skrive ned ti ting jeg virkelig setter pris på. Det blir fint. Jeg setter pris på mye, så gjelder det bare å velge ut noe.

 Kaizers. Jeg ble superglad da jeg fant ut at de skal på Hove, det betyr nemlig at jeg får se dem tre ganger i år! Kaizers-nerd jeg? næh. I tillegg er jeg veldig glad for at jeg har en fin venn som gir meg et av sine Kaizersalbum fordi jeg ikke har råd til å kjøpe mitt eget.



Jeg har verdens kuleste venner. Det er ikke tull. De får meg til å le, de inviterer meg på kosekvelder med pizza og godteri, de tar meg med på fester, de danser med meg, de synger til Kaizers midt på natta i ti minusgrader, de klemmer meg når jeg virkelig trenger det, og når jeg ikke trenger det like mye. Uansett er det fint, og de er best.


Jeg har satt ny rekord i å beholde iPoden min. Nå har jeg vel snart hatt den i et helt år, det vanlige er vel egentlig at de forsvinner minst to ganger i halvåret. Derfor har jeg alltid tilgang på musikk, og jeg elsker det. PJ Harvey, The Black Keys, Jokke & Valentinerne, Radiohead, Arcade Fire, The Smiths, Tom Waits, Susanne Sundfør. Ja, jeg kunne sikkert ramset opp i all evighet.



Freia påskeegg. Ja. Jeg er avhengig. Trenger vel ikke si mer, fantastiske saker.

Å glede seg til sommeren, da spesielt festivalene! Åh, kjærleik.

Kaffe og cafébesøk. I dag møtte jeg en veninne som jeg ikke har sett på lenge. Hun bor i Arendal og har vært en av mine beste venner siden vi gikk i førsteklasse. I dag drakk vi svart kaffe og spiste sushi, hun er fin.


 Nyreparert symaskin! Da blir man glad, og et mørkeblått og blomstrete skjørt er nå under produksjon.

Bøker. Jeg elsker dem, virkelig. Bare det å ta bøker man ikke har lest enda ut av bokhylla og glede seg til de dagene man virkelig har tid til å bare lese, lese, lese. Også når man legger fra seg en bok med en følelse av at dette her, det var bra. Skikkelig bra.



 At det luktet vår ute i dag. Jeg er ikke et vintermenneske, så jeg lever på tanken på vår og sommer. Jeg er ikke helt sikker på hvordan våren lukter, men jeg er ganske sikker på at det luktet vår i dag.

Min fine pusekatt som snart er ti år gammel, men fortsatt like fin. Av og til sover han i senga mi. Det blir egentlig ikke plass til meg, men katten er jo så søt at det får man bare ignorere.

Jeg er veldig glad i dag. Det er også noe jeg setter veldig pris på. 


- Åsil 

3 kommentarer:

  1. Jeg er glad i deg, Åsil, du er et veldig fint menneske <3

    SvarSlett
  2. Så fint du er glad! Jeg er også ganske glad, med ny fin ecokopp til teen min og litt sjokolade selv om det bare er torsdag <3

    SvarSlett
  3. Det var masse fine ting :) Kattepuser er de søteste skapningene i verden!

    SvarSlett